Rollespill (kun arrangør er spilleder)

Merk at for rollespill finnes det to typer: De der arrangøren skriver et ferdig scenario som kan kjøres av andre spilledere, og de der det bare blir en spillgruppe med arrangøren som spilleder. Klikk her for å se alle rollespill.

Fiasco 1

Arrangør: Fredrik Maure Olavesen
 

Type arrangement: 

Forhåndskunnskaper: 

Pulje: 

Bilde fra "Fiasco Preview", Bully Pulpit Games

Fiasco is inspired by cinematic tales of small time capers gone disastrously wrong – inspired by films like Blood Simple, Fargo, The Way of the Gun, Burn After Reading, and A Simple Plan. You’ll play ordinary people with powerful ambition and poor impulse control. There will be big dreams and flawed execution. It won’t go well for them, to put it mildly, and in the end it will probably all go south in a glorious heap of jealousy, murder, and recrimination. Lives and reputations will be lost, painful wisdom will be gained, and if you are really lucky, your guy just might end up back where he started.

Fiasco 2

Arrangør: Fredrik Maure Olavesen
 

Type arrangement: 

Forhåndskunnskaper: 

Pulje: 

Fiasco is inspired by cinematic tales of small time capers gone
disastrously wrong – inspired by films like Blood Simple, Fargo, The Way
of the Gun, Burn After Reading, and A Simple Plan. You’ll play ordinary
people with powerful ambition and poor impulse control. There will be
big dreams and flawed execution. It won’t go well for them, to put it
mildly, and in the end it will probably all go south in a glorious heap
of jealousy, murder, and recrimination. Lives and reputations will be
lost, painful wisdom will be gained, and if you are really lucky, your
guy just might end up back where he started.

GURPS: Monster Hunters of Baltimore High

Arrangør: Magnus Ulstein
 

Type arrangement: 

Forhåndskunnskaper: 

Pulje: 

GURPS: Monster Hunters of Baltimore High

Officially, the city Baltimore was burnt down by a terrorist firebombing campaign in the early nineties and has been rebuilt in the decades since as a symbol of American defiance. In actuality, the city was destroyed by a demonic incursion. And the shiny new skyscrapers, monorail, and high tech gadgets do little to hide the poverty, corruption, and anger which made the city such a hotbed for cultists in the first place.



The forces of darkness want to destroy the city again, because they can’t let their greatest victory be presented as a symbol of human progress. A group of ridiculously competent students with more than a little supernatural support are currently all that stands in their way. Assuming they manage to avoid detention this week.


Opptil sju spillere.


Paranoia (den nye utgaven)

Arrangør: Rasmus Jahr
 

Type arrangement: 

Forhåndskunnskaper: 

Pulje: 

Paranoia (den nye utgaven)
Ingen forkunnskaper nødvendig, 2 - 5 spillere, Pulje 7b - 8

Bekrivelse:
"Velkommen til din første dag i Alfakomplekset, nye borger! Din venn
Computeren (Ære Være Computeren!) ser fram til å..[eksplosjon]
..vennligst vent.."
Vi spiller
nybegynnereventyret i den nye boksen: [du er ikke sikkerhetsklarert for
navnet på dette eventyret]. Dette eventyret er perfekt for både de som
ikke har spillt Paranoia før og de som har spillt i de tidligere
versjonene (som ikke finnes...). Computeren sier det og du stoler vel på
Computeren, borger!!
NB: Fortsetter inn i pulje 8. Melder du deg her er du påmelt hele veien, ikke meld deg på arrangementet i pulje 8.

Pathfinder: Finding Yourself

Arrangør: Håkon Olsen
 

Type arrangement: 

Forhåndskunnskaper: 

Pulje: 

NB: Arrangementet fortsetter i pulje 8 og 9.

Beskrivelse fra arrangør:
Systemet jeg bruker er Pathfinder, alle reglene for systemet finnes gratis på d20pfsrd.com. Spillerne trenger ikke å stille med karakterer, da de vil bli delt ut til spillingen. Konseptet til rollespillet er at alle spillerne har mista hukommelsen og derfor ikke vet hvem de er eller hva de kan. De har også mistet alt av utstyr, så de har derfor nesten ingen informasjon om seg selv når spillingen starter. Så alle spillerne starter med et tomt karakterark, og kun GM-en vet detaljer om karakterene. De må gå gjennom spillingen og gradvis finne ut hvem og hva de er. For eksempel kan en spiller møte en goblin og finne et sverd på bakken, for så å bestemme seg for å prøve å slå goblinen med sverdet. I så tilfelle vil GM-en gi beskjed om at spilleren har en +7 bonus på terningen til å slå, og hvis det er et treff, at det gjør 1d6 + 3 skade. For eksempel.

Sider